Організація інклюзивно-ресурсного центра
Постанова КМУ від 12.07.2017 № 545 " Положення про інклюзивно-ресурсний центр"
На що спрямована діяльність нової установи в інклюзії У преамбулі постанови органам місцевого самоврядування та місцевим органам виконавчої влади Кабмін рекомендує протягом двох місяців: утворити інклюзивно-ресурсні центри реорганізувати психолого-медико-педагогічні консультації в ресурсні центри з підтримки інклюзивної освіти. Постанова набрала чинності 26.07.2017. Що таке інклюзивно-ресурсний центр Інклюзивно-ресурсні центри утворюють, щоб забезпечити права дітей з особливими освітніми потребами віком від 2-х до 18-ти років на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти. Задля цього ІРЦ має: проводи комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини надавати психолого-педагогічну допомогу забезпечувати системне кваліфіковане супроводження. Така діяльність центру не розповсюджується на вихованців ДНЗ компенсуючого типу учнів спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів). Принципи діяльності інклюзивно-ресурсних центрів: повага та сприйняття індивідуальних особливостей дітей дотримання найкращих інтересів дитини недопущення дискримінації та порушення прав дитини конфіденційність доступність освітніх послуг з раннього віку міжвідомча співпраця. Основні завдання ІРЦ: проведення комплексної оцінки задля визначення особливих освітніх потреб дитини, зокрема й коефіцієнта її інтелекту IQ розроблення рекомендацій щодо програми навчання, особливостей організації психолого-педагогічної допомоги надання психолого-педагогічної допомоги дітям з особливими освітніми потребами, які: – навчаються у ДНЗ та ЗНЗ – не відвідують навчальні заклади – здобувають повну загальну середню освіту у професійно-технічних навчальних закладах ведення реєстрів: – дітей, які пройшли комплексну оцінку і перебувають на обліку в центрі – навчальних закладів, реабілітаційних установ системи охорони здоров’я, соціального захисту та громадських об’єднань – фахівців, які надають психолого-педагогічну допомогу дітям з особливими освітніми потребами надання консультацій та взаємодія з педагогічними працівниками дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів з питань організації інклюзивного навчання надання методичної допомоги педагогічним працівникам дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів, батькам (одному з батьків) або законним представникам дітей з особливими освітніми потребами щодо особливостей організації надання психолого-педагогічної допомоги таким дітям взаємодія з педагогічними працівниками дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів щодо виконання рекомендацій, зазначених у висновку центру, проведення оцінки розвитку дитини з особливими освітніми потребами надання консультацій батькам або законним представникам дітей з особливими освітніми потребами стосовно мережі дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів для здобуття повної загальної середньої освіти, наявних освітніх, медичних, соціальних ресурсів для надання допомоги таким дітям надання консультативно-психологічної допомоги батькам (одному з батьків) або законним представникам дітей з особливими освітніми потребами у формуванні позитивної мотивації щодо розвитку таких дітей провадження інформаційно-просвітницької діяльності (конференції, семінари, засідання за круглим столом, тренінги, майстер-класи з питань організації надання психолого-педагогічної допомоги дітям з особливими освітніми потребами) взаємодія з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, навчальними закладами, закладами охорони здоров’я, закладами соціального захисту, службами у справах дітей, громадськими об’єднаннями щодо виявлення та надання своєчасної психолого-педагогічної допомоги дітям з особливими освітніми потребами, починаючи з раннього віку підготовка звітної інформації про результати діяльності центру. Затверджена Форма Індивідуальної програми розвитку дитини з особливими освітніми потребами Утворення інклюзивно-ресурсного центру ІРЦ: є юридичною особою має рахунки в органах Казначейства, самостійний баланс, бланк зі своїм найменуванням. ІРЦ утворюють з розрахунку один центр не більш як: на 7 тис. дітей, які проживають на території ОТГ (району) на 12 тис. дітей, які проживають у місті (районі міста). Засновниками можуть бути: представницькі органи місцевого самоврядування ОТГ районні, міські, районні у містах ради. Засновник розробляє та затверджує установчі документи центру відповідно до: вимог законодавства цього Положення. У діяльності ІЦР підпорядкований: органам управління освітою і МОН засновникові — у частині провадження фінансово-господарської діяльності. Центри повинні мати приміщення, пристосовані для дітей з особливими освітніми потребами. У приміщеннях облаштовують: приймальні кімнати для: – вчителя-логопеда та інших фахівців – надання індивідуальної психолого-педагогічної допомоги – проведення групових психолого-педагогічних занять – занять з лікувальної фізкультури – проведення спільних засідань фахівців центру кабінет директора центру технічні приміщення тощо. Ділова документація центру Задля організації та обліку роботи фахівці центру ведуть документацію в електронному вигляді, зокрема: річний план роботи центру річний план роботи фахівців центру щотижневі графіки роботи центру та його фахівців звіти фахівців центру про результати надання психолого-педагогічної допомоги дітям з особливими освітніми потребами журнал обліку заяв журнал обліку висновків про комплексну оцінку журнал обліку консультацій особові справи дітей, які пройшли комплексну оцінку.