Підсумки виховної роботи за І семестр 2022-2023 навчальний рік
МИХАЙЛІВСЬКИЙ
ЗАКЛАД ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ І-ІІІ СТУПЕНІВ
ЛЕБЕДИНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Н А К А З
Про підсумки виховної роботи в школі за І семестр 2022-2023 н. р.
Система виховної роботи закладу заснована на ідеї педагогіки життєтворчості, сприяє становленню і розвитку особистості школяра, створенню ситуації успіху та самореалізації дитини. У закладі створено громадсько-освітній простір виховання дітей: виховання в атмосфері добра і творчості, взаємодопомоги і взаємоповаги, що дає суспільству модель ціннісних відносин.
У 2022-2023 навчальному році педагогічний колектив школи працює над виховною проблемою: «Формування демократичних цінностей особистості шляхом компетентнісного підходу в організації виховного процесу».
Виховна проблема реалізовується через виконання наступних цілей:
- Створення умов для реалізації інтересів дитини, формування розумових здібностей та високої пізнавальної культури, організації змістовного дозвілля школярів.
- Формування духовної культури учнів, прищеплення національних традицій українського народу, громадянського патріотизму.
- Посилення відповідальності учнів за дотримання навчальної та трудової дисципліни, підвищення їх громадянської активності на основі розвитку самоврядування в учнівському колективі.
- Формування потреби у здоровому способі життя, збереженні і зміцненні фізичного та психологічного здоров’я учнів як найвищої соціальної цінності.
- Тісно співпрацювати з громадськістю над проблемами розвитку особистості, взаємодіяти у справі превентивного виховання, у допомозі деструктивним сім’ям.
- Формування громадської думки з важливих проблем життя, суспільства, людських стосунків.
- Розвиток самосвідомості, самовизначення, самовиховання та культури самопізнання.
- Розвиток єдності індивідуальної та колективної діяльності.
- Сприяння згуртованості класного колективу, духовному збагаченню особистості, виявленню кращих людських рис.
Основними завданнями виховної роботи на 2022-2023 навчальний рік є:
- Виховання в учнів любові до свого народу, патріотичного ставлення до своєї держави, його мови, традицій, народних ремесел; виховання любові до праці, почуття дбайливого, бережливого ставлення до шкільного майна; виховання почуття відповідальності за доручену справу та бережливого ставлення до природи.
- Здійснення правового виховання дітей, ознайомлення їх з правовою відповідальністю, окремими статтями Кримінального Кодексу України, зацікавлення дітей читанням періодичної преси, переглядом телепередач з наступним обговоренням цих матеріалів на інформаційно-пізнавальних годинах.
- Зміцнення здоров’я дітей, сприяння їх сумлінному ставленню до уроків фізичної культури, спортивних секцій, ранкової зарядки; організація екскурсій та походів.
- Виховання поваги до вчителів, батьків та старших людей.
Виховна робота у І семестрі 2022-2023 н.р. була направлена на створення сприятливих умов для всебічного розвитку дітей на кожному з вікових етапів, їх адаптації в соціумі, формування демократичного світогляду, ціннісних орієнтирів, засвоєння морально - етичних норм, сприйняття власної індивідуальності, впевненості в собі, на усвідомленому виборі здорового способу життя , на осмислення самовизначення у виборі професії, на пропаганду духовних надбань українського народу, на виховання любові до рідної землі ,мови, на формування правової культури, негативного ставлення до протиправних діянь, розвиток учнівського самоврядування, співпрацю з батьками, з закладами охорони здоров’я та громадськими організаціями.
Виховна робота в школі спрямована на виконання Закону України «Про освіту», основних аспектів Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року, Концепції національно-патріотичного виховання в системі освіти України до 2025 року.
У закладі проведено роботу з попередження дитячого травматизму серед учнів. Проведено планові бесіди, інструктажі. Із метою активізації роботи з попередження дитячого дорожньо-транспортного травматизму та запобігання бездоглядності серед неповнолітніх, у вересні було проведено Всеукраїнські рейди: «Урок» та «Увага! Діти – на дорозі!», Тиждень безпеки дорожнього руху.
Аналіз стану виховної роботи показав, що всі класні керівники планують виховну роботу з класом: обраний напрям та виховна проблема, над якою працюють протягом року; складені психолого-педагогічні характеристики класів; визначені завдання на навчальний рік. Складено графік проведення виховних годин, які проводилися у зручний для дітей та класних керівників час.
Протягом І семестру 2022-2023 н.р. класними керівниками, педагогом-організатором проведена достатня виховна робота: виховні заходи, виставки малюнків, тематичні тижні, відзначення пам'ятних дат (відео- та фото-звіти розміщувалися на сайті школи). Учні школи залучались до активної участі в різноманітних шкільних та міських заочних заходах, що сприяло розвитку індивідуальних здібностей та особливостей учнів, розвитку їх талантів.
Із метою формування почуття патріотизму у підростаючого покоління, поглиблення знань дітей з історії рідного краю, залучення учнівської молоді до краєзнавчої та пошуково-дослідницької роботи, у школі склалася і діє система національно-патріотичного виховання учнів.
На виконання плану заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання в закладах освіти області до 2025 року, було проведено:
- тематичні виховні години, години спілкування: до Дня партизанської слави «Ваш подвиг-наш оберіг»; до Дня пам’яті трагедії Бабиного Яру «Бабин Яр-трагедія, про яку не мовчать»; до 80-й річниці створення УПА «Ми сміливі нащадки незламних дідів»; до Дня визволення України від нацистських загарбників «Історії трагічні сторінки нам не забути навіки»;
- тематичні виховні години, години спілкування до Дня Гідності і Свободи України «Любов до країни навіки у їхніх серцях», «Найкращих вибрали і забрали небеса»;
- до Дня пам’яті жертв Голодомору: участь у Всеукраїнській акції «Засвіти свічку», тематична виставка у шкільній бібліотеці, інформаційна хвилинка «Мерехтить свічка на вікні – пам'ять про померлих у ті дні…», участь у майстер-класі «Створення квітки Незабудки»;
- до Дня Збройних сил України: онлайн-конкурс малюнків «Зі святом, захисники!», вітальна естафета;
- до Міжнародного дня захисту прав людини: правовий ринг «Кращий правознавець школи»;
- до Дня вшанування учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС: виховні години «Чорнобиль не має минулого часу»;
- до Дня Святого Миколая: вітальна програма «Миколай, Миколай, ти до нас завітай!», участь в урочистому відкритті новорічної ялинки у с. Михайлівка та конкурсі на кращу новорічну іграшку.
- заклад освіти взяв участь у Всеукраїнському конкурсі мультимедійних проєктів «Врятувати від забуття»;
- з нагоди Дня захисників і захисниць України учні закладу освіти взяли участь у благочинній акції «Подякуй військовим»;
- до Дня української писемності та мови здобувачі освіти 9, 10, 11 класів залучалися до активної участі в написанні Всеукраїнського радіодиктанту національної єдності. Учні 5-8 класів були залучені до онлайн-вікторини «Українська мова: світ загадок і таємниць». Здобувачі освіти 6,9,10 класів взяли участь у ІІІ Всеукраїнському відкритому марафоні з української мови.
- доукомплектовано фонд бібліотеки Михайлівського ЗЗСО І-ІІІ ст. літературою, спрямованою на національно-патріотичне виховання:
Три дні вересня вісімдесят дев’ятого. – Київ: «Українська енциклопедія», 2009; Горліс-Горський Ю. Холодний Яр. – Харків: Клуб сімейного дозвілля, 2017; Сергацкова К., Чапай А., Максаков В. Війна на три букви – Харків: Фоліо, 2015; Ткаченко Б. З ким воюєш брате? – Харків: Видавець Олександр Савчук. 2019; Акіменко А. Герої нашого часу. 19 історій ветеранів АТО. – Суми: ФОП Щербина І.В.; Коваль Р., Моренець В., Юзич Ю. Сумщина в боротьбі: біографії, історії, спогади. – Київ: Історичний клуб «Холодний Яр», «Орієнтир», 2017.
- заклад освіти взяв участь у першому етапі обласного конкурсу соціально-освітніх проєктів «Діти розбудовують громаду» та у Всеукраїнському конкурсі мультимедійних проєктів «Врятувати від забуття»;
- проєкт «Ми пам’ятаємо» отримав ІІІ місце в обласному конкурсі волонтерських загонів «Ветеран живе поруч»;
- кабінетів предмета «Захист України» укомплектовано тематичними стендами з урахуванням типового переліку та найновіших зразків видів зброї та воєнних стратегій вітчизняної розробки: «Озброєння Української армії», «Однострій та знаки розрізнення Збройних сил України», «Збройні сили України», «Військова присяга, бойовий прапор військової частини. Військові статути Збройних сил України», «Тактична підготовка», «Автомат АК-74».
- учениця 11 класі взяла участь у І етапі Всеукраїнського конкурсу з написання есе «Війна за СВІЙ шлях»(дитячий погляд) у 2022 році.
Педагогічний колектив школи проводить значну роботу по правовому та моральному вихованню учнів. Учителі на уроках і виховних годинах прищеплюють повагу до Конституції України, державних символів, прав і свобод громадян.
Адміністрацією закладу та класними керівниками проводиться робота з батьками та учнями щодо попередження правопорушень серед неповнолітніх: відвідування сімей удома, профілактичні бесіди з питань навчання та виховання учнів. Соціальний педагог, практичний психолог школи індивідуально працюють з батьками та учнями, що потребують підвищеної педагогічної уваги, з ними проводиться робота щодо корекції поведінки дітей.
З метою соціального захисту дітей, запобігання безпритульності та бездоглядності, педагогічним колективом постійно здійснюється контроль за відвідуванням учнями навчальних занять. На постійному контролі перебуває шкільна документація (книги обліку відсутніх, класні журнали, медичні довідки, письмові пояснення батьків щодо причин відсутності дітей на уроках), проводяться рейди контролю за відвідуванням, за наслідками проведеної роботи зроблено детальний аналіз стану відвідування учнями школи, у кінці семестру видано відповідний наказ по школі.
Школа підтримує тісний зв'язок з правоохоронними органами, представники яких проводять профілактичні бесіди зі школярами.
12 жовтня відзначався Європейський день боротьби з торгівлею людьми. Щоб привернути увагу, розповісти про ризики, на які наражаються українці, соціальним педагогом та практичним психологом проведено заняття з учнями 9 класу на тему «Торгівля людьми, як порушення прав людини» . Його мета - підвищити рівень поінформованості та усвідомлення учнями гостроти проблеми торгівлі людьми, обговорити причини, форми та ознаки цього явища, проінформувати про організації, куди можна звернутися за допомогою.
У рамках відзначення Міжнародного дня толерантності та з метою формування в учнів загальнолюдських моральних цінностей, задля пропаганди принципів терпимості та розвитку толерантних настанов усіх учасників освітнього процесу, у закладі було проведено тематичні заходи в рамках Тижня толерантності «Мій світ толерантності», а саме: вікторина до дня толерантності (5,6 клас); відео-лекторій «Учням про толерантність»; інтерактивні вправи, квест «Планета толерантності»(8-11 клас); виготовлено листівки толерантності.
Проведені заходи щодо профілактики булінгу та насильства, а саме:
- перегляд відео-презентацій «Булінг в школі. Як його розпізнати?»;
- складання та розповсюдження серед учнів 1-11 кл. листівок на тему: «Не стань жертвою булінгу»;
- відео-лекторій для учнів 8-11 класів «Про кібербулінг для підлітків»;
- заняття для учнів 5-7 класів «Протидія булінгу в учнівському середовищі» та інтерактивне заняття для учнів 3-4 класів «Стоп булінг»;
- розповсюджено пам’ятки «Що таке булінгу та відповідальність за його вчинення»;
- заняття для учнів 2-4 класів «Запобігання насильству серед дітей. Правила безпечної поведінки»;
- заняття для учнів 5-6 класів «Запобігання та протидія домашньому насильству» та заняття для учнів 7-11класів «Види домашнього насильства. Як його уникнути».
За допомогою інтерактивних вправ учні змогли закріпити свої знання з питання профілактики насильства (https://learningapps.org/19376923, ttps://learningaps.org/22310570, https://learningapps.org/18967219).
Належним чином у школі організована краєзнавча та природоохоронна робота. Заклад освіти бере участь у Всеукраїнському проекті «Flowers4School». Було проведено акцію «Допоможи пташкам не загинути від голоду».
Велика увага в школі приділяється естетичному вихованню учнів. Протягом І семестру 2022-2023 н р. організовувалися різноманітні заходи, які формували в учнів естетичні погляди, смаки, почуття прекрасного, розкривали нові таланти: онлайн свято «Учитель - гордість нації» до Дня вчителя, свято святкова програма-привітання учнів початкових класів до Дня Святого Миколая, новорічний святковий квест для учнів 1-5 класів «Новий рік летить по світу» .
Учні закладу взяли активну участь у конкурсі на виготовлення ялинкових іграшок. Дитячі поробки прикрасили новорічну ялинку, відкриття якої відбулося 19 грудня в с. Михайлівка. Під час святкового дійства директор ТДВ ПЗ "Михайлівка" Микола Зеленський вручив призи всім учасникам конкурсу.
При школі діє 2 гуртки за інтересам: «Веселий пензлик», «Барвистий дивосвіт» та творче об’єднання «Юні друзі природи». 71 із 80 учнів школи відвідують гуртки за інтересами, це становить 87 % від загальної кількості дітей.
У школі створено систему виховання здорового способу життя, яка сприяє розвитку фізичних якостей учнів. Велика увага приділяється питанню організації спортивно-масової роботи. При школі діє секція «Футбол».
Отже, можна зазначити, що виховна діяльність у школі проводиться на належному рівні, але поряд з позитивними моментами ще має деякі недоліки, над якими потрібно спільно працювати і вчителям, і учням, і батькам.
Виходячи з вищевказаного,
НАКАЗУЮ:
- Заступнику директора з виховної роботи:
- Активізувати роботу щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання в системі освіти України до 2025 року;
- Тримати на постійному контролі стан виховної роботи в закладі;
- Налагодити тісну співпрацю з установами району, які здійснюють профілактику злочинності неповнолітніх;
- Посилити контроль за станом відвідування учнями навчальних занять;
- Активізувати роботу по залученню учнів до участі у гуртках та секції, що діють при школі.
- Класним керівникам:
- Систематизувати роботу з батьками;
- Вживати заходів щодо посилення контролю за відвідуванням учнями школи;
- Не допускати формального підходу до проведення виховної роботи в класі;
- Активно залучати до роботи гуртків учнів, що потребують посиленої уваги;
- Формувати колективізм, культуру поведінки учнів.
- Педагогу – організатору:
- Посилити контроль за чергуванням учнів та вчителів по школі,
- Активізувати роботу органів учнівського самоврядування.
- Соціальному педагогу, психологу:
- Активізувати роботу щодо запобігання та виявлення випадків жорстокого поводження з дітьми;
- Проводити заходи по попередженню негативних явищ в учнівському колективі,
- Надавати допомогу класним керівникам в плануванні індивідуальної роботи з учнями та їх батьками,
- Проводити роз'яснювальну профілактичну роботу з учнями, батьками.
- Відповідальному за краєзнавчу роботу Приходькові О.Л. активізувати краєзнавчо- пошукову роботу в школі.
Директор Ірина ВАСИЛЬЧЕНКО