План заходів щодо запобігання та протидії булінгу на 2023 - 2024 навчальний рік в Михайлівському ЗЗСО І-ІІІ ступенів
Додаток 1
до наказу № 96-ОД від 11.09.2023
План
заходів щодо запобігання та протидії булінгу
на 2023 - 2024 навчальний рік в Михайлівському ЗЗСО І-ІІІ ступенів
№ з/п |
Вид роботи |
Цільова аудиторія |
Період виконання |
Відповідальний |
|||
Первинна профілактика |
|||||||
1. |
Вивчити стан виконання наказу Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 29.10.2010 № 1023 «Щодо профілактики злочинності і правопорушень серед дітей, захисту їх прав на освіту» та вжити додаткових заходів щодо збільшення відсотку зайнятості дітей та підлітків організованими формами позашкільної освіти у вільний від навчання час. |
До 05. 09.2023 |
ЗДВР |
||||
2. |
Організація постійного чергування в місцях загального користування (їдальня, коридор, роздягальня, шкільне подвір’я) і технічними приміщеннями |
Постійно |
ЗДВР Завгосп |
||||
3. |
Провести виховні години на теми: «Права та обов’язки учнів», «Кримінальна відповідальність неповнолітніх», «Мої ідеали та цінності», «Керування емоціями», «Я і мої друзі», «Стосунки у колективі», «Конфлікти. Типи конфліктів. Знаходження конструктивного виходу з конфліктної ситуації» |
Учні 5 -11 класів |
постійно |
Класні керівники 5-11 класів |
|||
4. |
Робота з учнями, що перебувають на внутрішкільному обліку: індивідуальні бесіди, спостереження, відвідування уроків, залучення до участі в роботі гуртків та спортивних секцій, контроль за відвідуванням, залучення до позакласної роботи, діагностика причин та запобігання правопорушенням. |
Учні |
Протягом року |
Класні керівники, соціальний педагог, психолог, педагог-організатор |
|||
5. |
Створити комісію з розгляду випадків булінгу та оформити журнал реєстрації рішень комісії |
До 05.09.2023 |
ЗДВР |
||||
6. |
Оприлюднити на офіційному веб-сайті, сторінці ФБ, дошці оголошень: -Телефон довіри; -Правила поведінки здобувачів освіти; -План заходів освіти, спрямованих на запобігання та протидію булінгу; -Процедури подання учасниками освітнього процесу заяв про випадки булінгу в закладі освіти; -Порядок реагування на доведені випадки булінгу у школі та відповідальність осіб, причетних до булінгу. |
Учасники освітнього процесу |
вересень |
Практичний психолог, соціальний педагог, педагог-організатор, завуч з навчально-виховної роботи |
|||
7. |
Міні – тренінг «Як навчити дітей безпечної поведінки в Інтернеті» |
Учні 1 – 4 класів |
жовтень |
Вчителі початкових класів |
|||
8. |
Провести місячник з протидії булінгу та насильства «Зупинимо булінг разом!»: Перегляд мультфільмів з коментуванням: Мультфільм «Жив собі чорний кіт»;Мультфільм «Про пташок» Мультфільм «Вірте у любов, вірте у Різдво», Мультфільм «Курка, яка несла всяку всячину», Виховні години: Стоп! Тут мій кордон або правила безпечної поведінки; Це - моя територія! Профілактика булінгу в учнівському колективі; Перегляд мультфільмів з коментуванням, щодо кібербулінгу: Мультфільм «Мобільні – це класно», мультфільм «Історія двох пар», мультфільм «Ти також заблукав у цьому світі, як і я?» Мультфільм «Залежність від соціальних медіа» |
Учні 1-4 класів
Учні 5-11 класів |
Жовтень-Листопад |
Соціальний педагог, практичний психолог, класоводи. |
|||
9. |
Акція «16 днів проти насилля» за окремим планом |
Учні 1-11 класів |
Листопад-Грудень |
Практичний психолог, соціальний педагог, класні керівники |
|||
10. |
Круглий стіл для педколективу «Безпечна школа. Маски булінгу» |
Вчителі |
січень |
Соціальний педагог |
|||
11. |
Виступ агітбригади учнівського самоврядування «Як правильно дружити» |
Учні |
березень |
Педагог-організатор |
|||
12. |
Тренінгові заняття «Як не стати учасником булінгу» |
Учні 9-11 класів |
квітень |
Класні керівники 10-11 класів |
|||
13. |
Консультування класних керівників психологом, соціальним педагогом з проблемних ситуацій. |
Класні керівники |
Протягом року |
Психолог, соціальний педагог |
|||
14. |
Круглий стіл для батьків «Поговоримо про булінг та кібербулінг» |
Батьки учнів 1-11 класів |
Впродовж року |
Класні керівники 1-11 класів, соціальний педагог |
|||
15 |
Консультативний пункт «Скринька довіри» |
Учні, вчителі, батьки |
Протягом року |
Психологічна служба |
|||
16. |
Години відвертого спілкування за участю представників Національної поліції «Не допускай проявів булінгу над собою. Допоможи другу» |
Учні, батьки, вчителі |
Листопад 2023 року, березень-квітень 2024 року |
Соціальний педагог |
|||
17. |
Ознайомлення учасників освітнього процесу з програмою «Вирішення конфлікту мирним шляхом. Базові навички медіації» |
Вчителі |
Протягом року |
Соціальний педагог |
|||
18. |
Проведення відеолекторіїв у співпраці з представниками соціальної служби |
Вчителі, учні |
Протягом року |
Соціальний педагог |
|||
19. |
Проведення моніторингу безпечності та комфортності закладу освіти шляхом анкетування |
Батьки, вчителі, учні |
Травень, жовтнь |
Класні керівники 1-11 класів Соціальний педагог Практичний психолог |
|||
|
Години психолога спрямовані на запобігання та протидію булінгу |
||||||
1. |
Година спілкування «Агресія як прояв насильства» |
9 класи |
січень |
Практичний психолог |
|||
2. |
Бесіда «Конфлікт та його наслідки» |
6 класи |
лютий |
|
|||
3. |
Розвивальне заняття «Я та інші» |
2 класи |
березень |
Практичний психолог |
|||
4. |
Година спілкування «Кібербулінг як проблема порушення прав людини» |
7 класи |
березень |
Практичний психолог |
|||
5. |
Заняття з елементами тренінгу «Обери безпечний шлях» |
8 класи |
квітень |
Практичний психолог |
|||
6. |
Розвивальне заняття «Як приборкати власних драконів» |
3 класи |
травень |
Практичний психолог |
|||
7. |
Мова знущання: як відрізнити булінг від стьобу? |
5-7 класи |
Вересень-жовтень |
Практичний психолог |
|||
8. |
Проблема булінгу очима підлітка |
9-11 класи |
Жовтень |
Практичний психолог |
|||
9. |
Поради для жертв шкільного цькування |
5-11 класи |
Протягом року |
Практичний психолог |
|||
10. |
Коли вашу дитину цькують. Рекомендації для батьків |
Батьки |
Грудень (батьківські збори),протягом року (сайт закладу освіти) |
Практичний психолог |
|||
Робота соціального педагога спрямована на запобігання та протидію булінгу |
|||||||
1. |
Співпраця з представниками ювенальної поліції та соціальної служби для молоді. |
Учні, вчителі, батьки |
Протягом року |
Соціальний педагог |
|||
2. |
Година спілкування «Чим відрізняється булінг від конфлікту» |
Учні 5-6 класів |
вересень |
Соціальний педагог |
|||
3. |
Практичне заняття «Профілактика булінгу, кібербулінгу в учнівському середовищі» |
учні 6-7 класів |
жовтень-листопад |
Соціальний педагог |
|||
4. |
Година спілкування "Торгівля людьми" |
Учні 8-10 класів |
Листопад |
Соціальний педагог |
|||
5. |
Година спілкування з демонстрацією відеоролика «Розірви коло», та «Проти психологічного насильства» |
Учні 7-8 класів |
Грудень |
Соціальний педагог |
|||
6. |
Психологічне та фізичне насильство у школі. Хто має відповідати за законом? |
Учні 8-11 класів |
Січень |
Соціальний педагог |
|||
7. |
Анкета «Протидія булінгу» |
учні 5-11 класів |
лютий |
Соціальний педагог |
|||
8. |
Тренінг для педагогів «Конфлікти – це норми життя?» |
вчителі |
січень |
Соціальний педагог |
|||
9. |
Батьківський всеобуч «Агресивна поведінка підлітків. Що таке батьківський авторитет» |
батьки, вчителі |
березень |
Соціальний педагог |
|||
10. |
Тренінг «Безпечний інтернет» |
8-10 класи |
квітень |
Соціальний педагог |
|||
11. |
Рекомендації для батьків на тему: «Безконфліктне спілкування» |
Батьки учнів |
Лютий |
Соціальний педагог |
|||
Вторинна профілактика |
|||||||
1. |
Рекомендації для батьків на тему: «Безконфліктне спілкування» |
Батьки учнів |
Лютий |
Соціальний педагог |
|||
2. |
Розгляд заяв про випадки булінгу |
Індивідуально |
За заявою |
Адміністрація школи |
|||
3. |
Консультативні години |
Конфліктуючі сторони |
За потребою |
Психологічна служба |
|||